Steam Controller

Jak się część osób domyślała, przez krążący po internecie patent (który jednak dotyczył trochę inaczej wyglądającego pada) – trzecią niespodzianką od Valve jest kontroler. Czemu brak zaskoczenia? Bo jak najpierw zapowiadają system, później „konsolę” – to dosyć łatwo na myśl przychodzi jakiś pad do tej konsoli.

Co jest ciekawe?

Kontroler Steam został zaprojektowany z myślą o kompatybilności ze wszystkimi grami na Steam – wydanymi ostatnio oraz w przeszłości i przyszłości. Kontroler działa w starszych tytułach oraz tytułach, które nie zostały stworzone z myślą o wsparciu dla kontrolerów. Udało nam się wypracować rozwiązanie umożliwiające udawanie klawiatury oraz myszy w starszych tytułach co pozwala na użycie naszego kontrolera w grach do tego nie zaprojektowanych.

Brzmi bardzo dobrze, bo oznacza to bezproblemowe granie bez klawiatury we wszystko. W przypadku gier FPS raczej mało kto odstawi najlepsze do tego celu – czyli klawiaturę i myszkę, jednak w pozostałe tytuły – czemu nie? Ostatnio odpaliłem kilka gier chcąc pograć w nie padem i mimo znaczka wsparcia kontrolerów nie było zbyt kolorowo. Pozostaje liczyć, że Valve zrobiło to jak należy (a gry, które wydają pozwalają mi tak myśleć).

Chociaż – wg tego co piszą – te dwa duże dotykowe panele (które można też wcisnąć) mają mieć precyzję myszki. Pożyjemy zobaczymy.

Środkowy dotykowy wyświetlacz. Ten pomysł bardzo mi się podoba. Co tam widzę? Kilka rzeczy – dostęp do czatu gry, czatu steam, ekwipunek w przypadku gier rpg… Brzmi fajnie.

Co więcej… OpenSource! Valve planuje udostępnić plany elektroniki i narzędzia pozwalające na modyfikację kontrolera. No to już pozamiatali.

Pozostaje ostatnie pytanie – cena? I tyczy się to zarówno Steam Machines (jak wiemy będzie kilka wersji) i Steam Controller. Pozostaje czekać. Jedynie co – mam mieszane odczucia co do tego, że praktycznie wszystko w kontrolerze jest dotykowe…